top of page

צור קשר

תודה על פנייתך. צוות המשרד יענה על פנייתך בהקדם האפשרי.

מדריך לנפגע בתאונת דרכים

בניהול תיק תביעה בשל נזקי גוף שאירעו לנפגע בתאונת דרכים יש לשים לב למספר נקודות חשובות. נקודות אלו מתחילות מיד בסמוך לאחר התאונה ועוד בטרם הפנייה לעורך הדין לשם הגשת התביעה. נקודות אלו יכולות להביא להעלאת הפיצוי שיתקבל בסופו של דבר מאת חברת הביטוח.

 

כמובן, שיש לבחון כל מקרה ומקרה לגופו, ולכן מיד לאחר התאונה מומלץ להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום נזקי הגוף בשל תאונות דרכים על מנת לקבל ייעוץ המתאים למקרה הספציפי.

 

חשוב להדגיש כי אין מדובר ברשימה ממצה וכדאי מאוד לקבל ייעוץ פרטני מעו"ד המומחה בתחום.

א. החלפת פרטים- ככל שמצבכם הגופני מאפשר זאת, יש לקבל את פרטי כל המעורבים בתאונה:

  1. פרטי הרכבים המעורבים בתאונה- מספרי רישוי.

  2. פרטי הנהגים המעורבים- שמות, תעודות זהות וכתובות ומספרי טלפון.

  3. פרטי חברות הביטוח- פרטי ביטוח צ"ג/מקיף של הרכבים האחרים, חברות הביטוח ומספרי פוליסות, וזאת גם במקרים בהם אין נזק גופני או לרכבים הנראה לעין, חשוב לקבל את הפרטים הנ"ל.

  4. חשוב לכתוב גרסה מלאה באשר לאופן קרות התאונה, מיקומה ונסיבות התאונה.

ב. תמונות- ככל שמצבכם הגופני מאפשר זאת, חשוב לצלם תמונות של מקום האירוע, לרבות מנח הרכבים מיד לאחר התאונה ובטרם הוזזו הרכבים ממקום התאונה, מיקום התאונה ביחס לכביש ולנתיבים והנזקים שנגרמו לרכבים.

תמונות אלו יכולות להכריע את גורל התביעה במקרה של נזקי רכוש לרכב. בצעו גיבוי של התמונות במקום נוסף (שלחו אותם במייל או בוואטסאפ לחבר), מיסרו את התמונות לעורך הדין המטפל בתביעתכם.

כמו כן, יש לצלם תמונות של הנזק הגופני שנגרם לנפגע בתאונה, שכן, לרוב, מכות וחבלות חיצוניות לא יותירו סימנים לאחר מספר חודשים, ואלו יכולים להראות על המצב הרפואי מיד לאחר התאונה.

ג. עדים- כאשר יש עדים שראו את התאונה, חשוב מאוד לקבל את פרטיהם (שם, ת.ז, כתובת וטלפון) עדים אלו יכולים לחזק את גרסתכם באשר לאופן קרות התאונה ובאשר למי אחראי לתאונה. גם אנשים שהיו איתכם באוטו הם עדים, מיסרו את פרטיהם לעורך הדין המטפל בתביעתכם.

ד. טיפול רפואי- חשוב לקבל טיפול רפואי מיד לאחר התאונה. ראשית לשם טיפול והחלמה, שזה הדבר החשוב ביותר, ושנית לשם הוכחה ראשונית לעצם קרות התאונה.

אם ישנן פגיעות גופניות בעקבות תאונת הדרכים, חשוב מאוד לקבל טיפול רפואי מיידי, ולכן לכו להיבדק בקופת החולים, שכן, לעיתים קרובות בשל האדרנלין הזורם בגופנו, אנו לא מרגישים את הכאבים אלא לאחר מספר שעות ולפעמים אף ימים אנו מתחילים להרגיש את אותתיהם של הנזקים הגופניים שנגרמו בתאונה ולעיתים טיפול מיידי יכול היה למנוע אותם.

אם אתם בטוחים שלא קרה לכם כלום, ורק לאחר מספר ימים התחלתם להרגיש בכאבים, גשו לקופת החולים ודווחו כי הכאבים הם בשל תאונת דרכים שהייתם מעורבים בה.

עובדה זו חשובה לרופא לשם אבחון הטיפול הדרוש וכן לשם תיעוד הסיבה לכאבים במסמכים הרפואיים.

לכן, חשוב כבר בטיפול הראשוני למסור גרסה ברורה ועובדתית באשר לעובדה שהנזק נגרם בתאונת דרכים ובאשר לנסיבות התאונה ויש לוודא כי הדברים נרשמים בתיעוד הרפואי ולקבל העתק של סיכום הביקור.

ה. איסוף תיעוד רפואי- חשוב מאוד לאסוף ולתעד את כל החומר הרפואי. מסמכים רפואיים מהווים אינדיקציה לנזקים שנגרמו לכם בשל תאונת הדרכים. כמות המסמכים הרפואיים מהווה פרמטר בקביעת גובה הפיצוי המגיע לכם מחברת הביטוח. חשוב לעדכן את עורך הדין בכל טיפול שביצעתם ולהעביר אליו את מלוא החומר הרפואי.

במשך הזמן, יפנה הנפגע לטיפולים רפואיים ולכן יש חשיבות רבה לשמירה של כל המסמכים הקשורים לתאונה. כולל הפניות לרופאים מקצועיים, סיכומי ביקור, הוצאות בגין ביקורים במרפאות מקצועיות, קבלות וכו'. התיעוד הרפואי הוא חשוב ביותר וגובה הפיצוי ייקבע על פי המסמכים הרפואיים והרשום בהם.

חשוב שלא להגזים עם הטיפולים הרפואיים. לעתים ומתוך מחשבה כי גובה הפיצוי יעלה ככל שיהיו יותר מסמכים בתיק הרפואי, נפגעים נוטים לגשת ולקבל טיפול רפואי רב ומוגזם אשר איננו מתאים לנסיבות התאונה. חשוב לקבל את הטיפול הרפואי המקסימלי לשם הטבת המצב הרפואי, אך יש להקפיד שלא להגזים ולא להעמיס על התאונה נזקים בגין מצב רפואי קודם.

ו. אישור משטרה- במקרים בהם משטרה הגיעה למקום התאונה ונפתח תיק משטרתי הרי שבתיק המשטרה יש אישור על עצם קרות התאונה. בכל מקרה אחר בו לא הגיעה משטרה למקום התאונה, חובה לגשת לתחנת משטרה, לדווח על התאונה ולקבל אישור משטרה.

ניתן לדווח גם לאחר זמן מיום התאונה, אך רצוי בסמוך ככל שניתן למועד האירוע. לתחנת המשטרה יש להגיע עם ת.ז של המדווח, עם פרטי הרכבים המעורבים והנהגים, ועם תיעוד רפואי הקיים בידכם עד למועד הדיווח.

חשוב להדגיש כי ללא אישור משטרה על עצם קרות התאונה, חברת הביטוח לא תפצה אתכם על הנזקים שנגרמו לכם.

ז. שמאות- במקרה של נזקים לרכב, יש להוציא חוות דעת שמאי רכב על מנת שיחווה דעתו באשר לגובה הנזקים שנגרמו לכם. השמאי ילווה את תהליך התיקון (ככל שלא מדובר באבדן גמור) ויצלם תמונות של לפני ואחרי התיקון. חשוב מאוד שהשמאות תהיה בסמוך ככל שניתן למועד האירוע.

ח. שמירת מסמכים- מלבד המסמכים הרפואיים והקבלות בגין הוצאות רפואיות אותם יש לשמור, חשוב לשמור על כל המסמכים הרלוונטיים לתאונה, כגון קבלות בגין מוניות, עזרה במשק הבית וכו'. גם במקרה בו בעקבות התאונה הנפגע נעזר צד ג' במשק הבית והנ"ל לא נותן קבלה בגין העזרה יש לתעד את מועדי קבלת העזרה, תאריכים ושעות והתשלום ששולם ולנהל מעין יומן מסודר לכך והדבר יכול להוביל לקבלת פיצוי מלא בגין הוצאות אלו.

כמו כן, חשוב לשמור תלושי שכר לתקופה שלפני התאונה ולתקופה שלאחרי התאונה. עצמאים יישמרו על דוחות שנתיים.

ט. עורך דין- ניהול התיק על ידי עורך דין הוא חשוב מאין כמותו. ניסיון לטפל בפיצוי לנפגעי תאונות דרכים ללא ייצוג משפטי מקצועי יפגע בגובה הפיצויים באופן ניכר.

לכן, חשוב מאוד לפנות לעורך דין המתעסק בתחום דיני הנזיקין מייד בסמוך לאירוע.

גובה הפיצוי מבוסס ברובו על איסוף החומר הרפואי, ארגונו ואיסוף הראיות בכלל. ההחלטה על בחירת המומחה הרפואי ותחומי הרפואה בהם תיערך חוות דעת רפואית חשוב שתבוצע על ידי עורך דין מקצועי ומנוסה שכן, בחירה לא נכונה יכולה להוביל להפחתה ניכרת בגובה הפיצוי.

חשוב מאוד לבחור עורך דין מנוסה אשר מכיר את החוק ואת הפסיקה העדכנית ביותר ויוכל להוביל את התיק בצורה הנכונה.

עיכוב בפנייה לעורך דין יכול להוביל לפגיעה בגובה הפיצוי בתיקים של נפגעי תאונות דרכים.

 


חשוב לבחור עורך דין שניתן ליצור איתו קשר והוא זמין לכל שאלה. חשוב להתייעץ עם עורך הדין בכל שלב במהלך הטיפול בתיק, לעדכן אותו באשר להתפתחויות במצבו של הנפגע, הן הרפואיות והן התעסוקתיות, שכרו, יכולת תפקודו בעבודה ועוד.

חוקרים מטעם חברת הביטוח-

 

כבדהו וחשדהו. חברות הביטוח שולחות חוקרים אל הנפגע, משפחתו וסביבתו הקרובה במטרה לדלות פרטים בנוגע למצבו הרפואי, הכלכלי והאישי של הנפגע לפני ואחרי התאונה ובנוגע לנסיבות התאונה. חשוב לזכור כי חברות הביטוח משלמות כסף לאותם חוקרים על מנת שימצאו מידע שיגרום להפחתת הפיצוי. חוקרים אלו מקליטים את הפגישות ולאחר מכן מציגים אותם בבית המשפט בצורה מסולפת. החוקרים כמובן יטענו כי מטרתם היא לעזור לנפגע לקבל פיצוי גבוה כשמטרתם האמיתית היא הפוכה.

 

מומלץ להמנע ממסירת פרטים וממענה לשאלותיהם של החקרים ולהפנותם לעורך הדין המטפל בתיק על מנת שיענה על שאלותיהם.

 

גם כאשר אנו בטוחים כי התשובות שניתן יעזרו לנו בקבלת הפיצוי המקסימלי, אין לענות על שאלותיהם של חוקרים אלו. יש להזהיר את הסביבה הקרובה של הנפגע ואת בני משפחתו מפני האפשרות של הגעת חוקרים אליהם ולהנחות אותם שלא לענות לשום שאלה של החוקרים.

כיון שהחוקרים לא תמיד מזדהים בפני נחקריהם כחוקרים מטעם חברת הביטוח יש להמנע מכל מסירה של פרטים למי שאינו מוכר, הן פרטים באשר למצבו הרפואי של הנפגע, הן בנוגע למצבו התעסוקתי והן בנוגע למצבו האישי של הנפגע.

 

כבר נתקלנו במצבים בהם חוקרים אלו הזדהו כשכנים חדשים, כחברים לעבודה של הנפגע ואפילו כשליחים של עורך הדין של הנפגע והכל במטרה להוציא פרטים ומידע נוסף על הנפגע, ולכן אין לענות ולמסור שום פרט לגבי הנפגע.

 

פעמים רבות החוקרים מגיעים אל הנפגע במטרה לשכנעו שלא ליטול ייצוג משפטי ומסבירים לנפגע כי חברת הביטוח תדאג לפצותו במהירות במלוא נזקיו ולעיתים אף מחתימים את הנפגע על שטר סילוק נמוך עוד בטרם התגבשו מלוא נזקיו.

 

מפגשים אלו נערכים לפעמים כבר בבית החולים בשעה שהנפגע ובני משפחתו נמצאים במצבם הפגיע ביותר ומנצלים את מצוקתם על מנת להחתימם.

חשוב לזכור כי לחוקרים אלו מטרה אחת בלבד- לשכנע את נפגע לסיים את תביעתו במהירות ותוך קבלת פיצוי נמוך.

החוקרים יבטיחו לנפגע ובני משפחתו כי מטרתם היא לעזור לנפגע לקבל את מלוא הפיצוי, הם יישמעו משכנעים מאוד ויראו אמינים, אך מטרתם האמיתית היא ההיפך מכך.

bottom of page